پروژه تغییر access permissions در امبدد لینوکس

اصلا لینوکس بلد نیستم و مشکل بزرگی دارم باید حل کنم و کمک لازم دارم. آمادگی پرداخت برای پروژه را نیز دارم. یک ایمیج لینوکس و نرم افزار روی فلش usb دارم که دستگاه پرتابل وقتی روشن میشه لینوکس و نرم افزار را به ترتیب داخل دستگاه نصب و log با فرمت txt میسازه و میشه مراحل نصب را دید. من با کابل usb کامپیوتر رو به دستگاه وصل میکنم و از طریق 192.168.7.2 فایلها و دایرکتوری های داخل دستگاه رو میبینم ولی نمیتونم تغییر بدم. باید access permission بعضی دایرکتوری ها و فایلهای داخل آنرا فول کنترل کنم تا بتونم تغییر بدم تا عیب نرم افزاری دستگاه برطرف بشه. می‌خوام بدونم چگونه داخل ایمیج لینوکس access permission های فایل‌ها و دایرکتوریهای مورد دلخواه رو فول کنترل کنم یا از طریق کامپیوتر و اتصال usb بتونم access ها رو تغییر بدم؟

ایمیج لینوکس و نرم‌افزار دستگاه همراه با تعدادی فایل دیگر و یک فایل script روی فلش یو اس پی قرار داره و وقتی دستگاه روشن میشه اتوماتیک همه چی نصب میشه و لوک txt ساخته میشه تو usb. آیا با تغییر script شبیه autoexec.bat در DOS می‌توان خطی و دستوراتی اضافه کرد که موقع نصب لینوکس و نرم‌افزار access permission های همه فایلها یا فایلهای مورد نظر برداشته بشه؟ اصلا چیزی مثل autoexec.bat در dos آیا در لینوکس هم وجود داره؟

آیا می‌توان پسورد admin و پسورد یوزرهای لینوکس رو از ایمیج استخراج کرد؟ وقتی از طریق 192.168.7.2 به دستگاه وصل میشوم یوزر رو دارم ولی پسورد با اکسس R دارم و نه WR. آیا می‌توان این پسورد را در ایمیج تغییر دارد؟

سلام

اصلا مشکلتون با دستگاه چیه؟ چرا نیاز دارید دسترسی فایل‌های داخل ایمیج رو تغییر بدید؟ منظورتون از اون IP چیه؟ یعنی با اتصال USB یک اینترفیس شبکه توی سیستم هاست ظاهر میشه؟ از چه طریقی به شبکه‌اش متصل میشید؟ SSH یا چیز دیگه؟

از گفته‌هاتون بر میاد دستگاه ساخت شما نباشه. اگر اینطوره که سازنده حتما دلیلی داشته ایمیج رو به این شکل تولید کرده.

سلام. دستگاه ایراد داره. چند تا فایل corrupt شده. اصل فایلها رو دارم. می‌خوام کپی کنم روی فایلهای خراب شده تا دستگاه راه بیوفته. ,وقتی در IE ویندوز طبق سرویس منوال میزنم :

192.168.7.2\
\profile
یه صفحه میاد یوزر و پسورد میخواد. طبق سرویس منوال وارد میکنم و فایلها داخل IE نشون داده میشه ولی اجازه تغییر نمیده. میگه باید از
Unix user\xrf اجازه داشته باشی. وقتی security فایلها رو چک میکنم میبینم Everyone فقط اکسس R داره ولی Unix user\xrf اکسس R و W داره.
سرویس منوال میگه برای اکسس W باید از یوزر service و پسورد … استفاده کنید ولی وقتی این یوزر و پسورد رو وارد میکنم میگه اشتباه هست. در صورتیکه اشتباه نیست.‌ نمی‌دونم چرا میگه اشتباه هست. شاید نام یوزر رو چک میکنم و میبینه
Unix user\xrf نیست میگه اشتباهه . خلاصه گیر کردم. یه آدم وارد به امبدد لینوکس می‌خوام کمک کنه این مشکل رو حل کنم. با پرداخت هم مشکلی ندارم
ارادتمند قضاتی 09367585535