راهنمایی و تجربه شما برای انتخاب ماژول 4G

سلام
برای کار آینده قصد استفاده از ماژول های 4G رو دارم
درواقع قصد کوچ کردن از ماژول های 2G به 4G رو دارم
زمانی که از ماژول های 2G استفاده میکردم دو ماژول m66 و mc60 بیشترین انتخاب های من بود
تقریبا از لحاظ قابلیت ها و اطمینان از عملکرد سخت افزاری ماژول و قیمت میشه گفت بهترین انتخاب بود.
حالا با تئجه به تجربه دوستان و مهندسین عزیز در بین ماژول های 4G موجود در بازار کدوم بنظرتون از لحاظ:
1- صحت عملکرد سخت افزار (جون سخت تر بودن)
2- قابلیت ها
3- قیمت
مناسب تر هستن برای انتخاب شدن؟

سلام. با توجه به اینکه شما تجربه کار با ماژول های MC60 و M66 رو دارید، من ماژول EC200U رو بهتون پیشنهاد میکنم که میتونید با توجه به نیازتون از سری با GPS یا بدون GPS اون استفاده کنید

ماژول EC200U را میتونیم با VCcode راه اندازی کنیم؟

امکانش هست لینک آموزش این ماژول را زحمت بکشید ؟

سلام
تعویض قطعات بسته به ذات پروژه ها طبیعیه اما کلمه “کوچ” کردن یعنی تصمیم بی بازگشت …

برام سئوال شد که در این شرایط اقتصادی چی باعث شده چنین تصمیمی با هزینه تقریبا 2.5 برابری برای پروژه هاتون در نظر بگیرید مگه M66 یا امثالهم توقف تولید خورده؟

کوچ کردن تصمیم بی بازگشت نیست شما به چشم ییلاق قشلاق بهش نگاه کن :sweat_smile:

  • محدودیت های 2g به مرور زمان داره بیشتر میشه و ادامه دادن باهاش ریسک تولیدات انبوه رو زیاد میکنه.(در بعضی کشور ها کلا حذف شده و در ایران هم هر از چندی یکسری قابلیت هاشون رو قطع میکنن)

- قیمتشون اختلاف خاصی نداره تقریبا 1.5 برابر (مقایسه MC60 با EC200U) قیمت 1404.10.19 برای MC60 برابر 892 هزار تومن هست که 2g هستش و برای EC200U-EU AA برابر 1363 هزار تومن هست که تنها 471 هزار تومن گرونتر هست.

- برای پروژه های آینده ادامه دادن با 2g مناسب نیست (نیاز پروژه های من رو کامل براورده نمیکنه)

  • البته برای من مشکل اصلی امروز با ماژول های ec200U نوع پایه هاش هست که مونتاژش رو سخت میکنه . اگر کسی راه حلی داره بگه

سلام

دقیقا به چه چالشی با بحث مونتاژ و پایه های EC200U برخوردید تا حالا ؟

پس کوچ نمیکنید، دنبال جایگزین در آینده ی دور هستید چون کشور ما در این حوزه همیشه چند دهه از کشورهای توسعه یافته عقب تر بوده و با این شرایط گل و بلبل همچنان در مسیر فتح قله خواهد ماند و زیاد جای نگرانی نیست مگر شرایط جنگ که خب اونوقت کلا اینترنت قطعه و فرقی بین 0.25G و nG نیست!

همه پروژه های 2G من تا حالا بدون مشکل کار کردند بجز چند مورد که از ماژول های ارزان مثل R800C استفاده کرده بودم، هم محصولات SIMCOM مثل SIM800C هم QUECTEL مثل M66
ماژول MC60 چون توقف تولید از شرکت سازنده شده در بازار ما کمیاب و هم قیمت M66 شده تقریبا البته من اخیرا کمتر از 700 تومن خریدم قیمتاتون بالاست مهندس …

M66 اما فعلا پابرجاست.

بسته به کدی که از EC200 انتخاب میکنید و کاربری در مقیاس تولید افزایش قیمت قابل توجهی داره که البته باید دید پروژه چه نیازهایی داره، اگر واقعا اینترنت 4G برای مصارف IOT و امکاناتی مثل کیپد و LCD و SD CARD و غیره نیازه باید تهیه شه اما برای پیام و زنگ ساده واقعا هزینه گزافه بنظرم …

البته ییلاق قشلاق برای مشتری های پولدار هر دو نوعش خوبه چون محدودیت مالی ندارن

در مورد مونتاژ اگر همه پایه ها رو نیاز دارید برای شما که در کار تولید انبوه هستید در هر صورت باید استنسیل تهیه کنید و بقیه رو بسپرید به مونتاژ با دستگاه یا خودتون یک عدد Hot plate تهیه کنید و خلاص !

من با Hot plate بدون استنسیل این ماژول ها رو براحتی زدم کافیه که فوت پرینت شما دقیق باشه همین.

میخوای راحت تر باشی من اخیرا با A7670 کار کردم فقط زیرش یک پلیگان زمین بنداز و خلاص چون پایه های زیرش فقط زمینه.

کمی گرونتره ولی واقعا در حد پولی که میدی کیفیت داره من تقریبا از همه امکاناتش استفاده کردم همزمان بدون مشکل البته نمونه کدهای مشابه هم هست، در کل اینکه اگر نمیخوای هزینه مونتاژ بدی دنبال ماژولی باش که پایه های زیرش زمین باشند یا حداقل مورد نیاز شما نباشند که از خیرشون بگذری

یه موضوع جدید باز کردم و اونجا مطرحش کردم.