نحوه سفارش pcb از خارج رو آموزش بذارید تا خودمون هم بتونیم طرحمون رو در خارج چاپ کنیم و تحویل بگیریم
علیک سلام
سفارش دو قسمت داره:
1- امور فنی
2- امور بازرگانی شامل مراحل گمرکی و ترخیص
در مورد امور فنی در اکثر آموزش های طراحی برد معمولا به این موضوع پرداخته شده، میتونید تهیه کنید و یاد بگیرید، آموزش های رایگانی هم در یوتوب و آپارات براش وجود داره که با سرچ در دسترسه.
در مورد امور بازرگانی چون بحث فنی الکترونیک نیست باید مهارتهای بازرگانی رو با دوره و آموزش یا مشاوره با شرکتها و افراد مرتبط بدست بیارید، شرکتهای فعال در این زمینه هم آموزش ها و ویدئو هایی دارند بعنوان نمونه میتونید به سایت لیون الکترونیک مراجعه کنید.
همونطور که دوستمون گفتند یه کم بهتر بخام توضیح بدم سه قسمت مجزا هست
1- موضوع فنی
2- انتقال پول
3- لجستیک کالا
در موضوع اول شما میتونید از سایتی مثل jlcpcb.com استفاده کنید و براحتی اکانت بسازید و سفارش خود را قرار دهید البته باید ادرسی در چین قرار بدید تا بعد جنس به اون ادرس ارسال بشه و نمیتونید ادرس ایران قرار بدید - خب اولین چالش میشه همون ادرس چین که بهترین حالت اینه که ادرس فورواردر یا شرکت حمل و نقل که در ادامه توضیح میدم قرار بدید
2- انتقال پول
میتونید از وب سایتهایی شبیه به ایرانی کارت استفاده کنید تا کیف پول شما را به دلاری شارژ کنند
3- ترانزیت
شما باید یک شرکتی را پیدا کنید که این کار را انجام بده مثل PSP PDE این شرکت ها کارشون همینه ادرس اونها را میگیرد و میفرستید و اونها برای شما حمل و ترخیص انجام میدند
ولی در کل اگر روی تیراژ بالا کار نمیکنید با توجه به اینکه هر کدام از این فرایندها زمان بر و هزینه زا هست و البته وقتی بار کمی حمل میکنید باید هزینه زیادی بابت حمل و ترخیص اون نسبت به وزن پرداخت کنید اصلا منطقی نیست چنین کاری را شما انجام بدید