با سلام.
در این بحث قصد داریم از کارهایی نام ببریم که توسط افراد کم تجربه صورت گرفته و معمولاً باعث ایجاد خسارت، اتلاف منابع و خرابکاری شده است.
خوب است بدانید افراد حرفه ایی نیز ممکن است خرابکاری کنند.
بنده معتقدم منشأ عمده خرابکاری ها، فقدان تجربه کافی است!
خواهشمندم چند مورد را در این موضوع مراعات کنید.
از ذکر نام مستقیم و تخریب اشخاص پرهیز کنید
لطفاً یکی از دوستان و کاربران با تجربه را خطاب کنید تا تجربه اش را نقل کند.
اگر خودتان خرابکاری کرده اید، خجالت نکشید! بیان کنید…
درصورتی که به بحث دعوت شده اید، لطفاً تجربیات خودتان را بیان کنید
استفاده از زیورآلات ممنوع
روزی روزگاری با چند تن از دوستان صنفی در اتحادیه صنف صحبت میکردیم که بحث یک پرونده باز شد و …
داستان از این قرار بود که بورد یک ماشین نساجی ژاپنی را برای یک تعمیرکار می آورند.
تعمیر کار پس از کلی کلنجار بورد چندلایه را نیمه خراب کرده بود و از صاحب دستگاه یک بورد دیگر درخواست کرد تا تست پوینت بگیرد.
هنگامی که این فرد روی بورد شاهد داشت کار میکرد، زنجیری که در دستش بوده، به پایه قطعات میخورد و بورد نوی یک دستگاه کمیاب تخریب میشود و ماه ها زمان صرف تعمیر آن میکند.
همچنین به علت عدم پیروی از اصول استاندارد IPC در زمینه Rework و تعمیرات بورد به دوستان اعلام کردیم این شخص قصور داشته و بایستی جبران خسارت کند.
دوستان عزیز تجربیاتتون را شنونده هستیم! @M_Hariri @sisoog @zeus @Mohammad_Poorkhalili
به غیر از تجربه، تضاد منافع هم میتونه باعث ایجاد خرابکاری بشه. چند سال پیش برای یکی از شرکتهای تولید قطعه خودرو پروژهی رباتیک قسمتی از خط تولیدشون رو انجام میدادیم. در نتیجهی این کار حدوداً سه نفر کارشون رو ممکن بود از دست بدند. کسانی که تا قبل، این کار رو به صورت دستی انجام میدادند و الان قرار بود یک ربات صنعتی به صورت 3 شیفت به جای اونا کار کنه. توی چند هفتهای که کار طول کشید چندین بار متوجه خرابکاریهایی شدیم که حدس میزدیم از طرف همون کارگرها باشه (مثلاً قفل تابلوی فرمان رو خراب میکردند که کار ما متوقف بشه) البته که این خرابکاریها هیچ وقت به حد جدی و خطرناکی نرسید اما خب تجربهای شد که در پروژههای بعدی از قبل این جور مسائل رو هم در نظر بگیریم و پلن داشته باشیم.
این تجربه جالبه.
در جریاناتی با یک شرکت حمل و نقل ریلی برای ساخت یک دستگاه جهت اعلام زمان سرویس موتور ها وارد مذاکره شدم.
اساس کار دستگاه اینگونه بود که با روشن شدن موتور تایمری شروع به کار میکرد و پس از طی زمانی مشخص هشدار سرویس میداد.
تغذیه دستگاه ۲۴ ولت و شرایط اتوموتیو بود.
قبل از بنده یک دانشجو که کارآموز یک فروشگاه قطعات الکترونیکی بود بوردی برای این منظور ساخته بود…
برای تامین تغذیه بورد از ورودی ۲۴ الی ۳۰ ولت از رگولاتور ۷۸۰۵ استفاده کرده بود!
در تئوری جواب میدهد ولی در عمل…
بعد از کمی کار کردن رگولاتور اتصال کوتاه شده و…ولتاژی پنج تا شش برابر تغذیه مدار داخلی دستگاه اعمال شده بود!
سلام سرتونو درد نیارم
چندسال پیش به دلیل کم تجربگی و کم بودن دانش یک پروژه ی زماندار رو قبول کردم که کارفرما هم به تعهداتش تاحدودی پایبند نبود ونهایتا کار بدون نتیجه موند تا من یاد بگیرم که همیشه باید یاد بگیرم وواقع بینانه مسائل رو بررسی کنم.(ضرر مالی و روحی خوردم)