به چه علت در بعضی از مدارات پاور سویچینگ از دو خازن با یک مقدار ظرفیت و ولتاژ ولی با دو رنگ مختلف مثلا مشکی و سبز استفاده میکنن کسی دلیل علمی اینکار رو میدونه؟ ممنون میشم کسی راهنمایم کنه
آیا دو خازن از دو شرکت متفاوت هستن؟
یا بهتره بگیم این دو خازن اصلا چی هستن؟
هیچ نقشه و یا عکسی نزاشتی تا بهتر بشه بررسی کرد اما با اینحال:
خازن هایی هستن که کارشون تامین ولتاژ بصورت استیبل (پایدار) هست و برای اینکه خازن خریداری شده به خوبی اینکار رو انجام بده باید از خازن هایی با ESR یا مقاومت داخلی خیلی کوچیک استفاده کرد و نکته اصلی اینجاست که خازن هایی که دارای مقاومت داخلی خیلی پایینی هستن قیمتشون خیلی گرونه و یک روش کم کردن این هزینه این هست که دوتا خازن رو با هم موازی کنیم راه دیگش این هست که یک خازن با مقاومت داخلی پایین که گرون هست بزاریم و یک خازن ارزونتر کنارش موازی کنیم تا در شرایط خاص که باید مدار استیبل عمل کنه خازن با ESR پایین سریع وارد مدار بشه و تا قبل از تموم شدن انرژی ذخیره شدش خازن دوم که ESR بزرگتر داره و ارزونتر هست وقت داشته باشه تا به مدار تزریق بشه و در نهایت مدار به درستی کار کنه.
اما این مسایل صرفا دلیل تغییر رنگ نمیتونه باشه ، مثلا ممکنه هر دو خازن بایک کیفیت یکسان باشن اما از دو شرکت متفاوت یا از یک شرکت اما با رمان تولید متفاوت خرید شده باشه و صرفا رنگ برچسبشون فرق کنه و بقیه موارد دقیقا یکی باشن.